Tjejkväll och öppet hus på Mellansels flygplats

Mellansels flygklubb anordnade en tjejkväll onsdagen 28:e augusti. Det var varmt och skönt i luften och lagom vind.

Några unga kvinnor med flygintresse kom och beskådade de flygplan som fanns på fältet. Det bjöds på kaffe och en kortare flygtur.

Vivien Ghirmay och hennes kusin Helen fick varsin flygtur med Lasse och
Christer. Båda uppskattade verkligen flygturen och funderar på ul-cert.

Christer flög även med Emilia som var mycket tveksam till en början men
genomförde en kortare tur till slut.
Hennes äldre systrar fick även de varsin tur i luften.

Nästkommande kväll 29:e augusti anordnades öppet hus.
Vädret var lika fint som vid tjejkvällen.
Flygklubben besöktes av Örnsköldsviks Bouleklubb då ryktet hade spridit sig att en boulebana hade diskuterats.

Flygveteranen Ivan Andersson som flugit många timmar i eget plan i
Kalifornien var imponerad av flygfältet, flygplanen och även den aktivitet som förekom på flygfältet. Det var sammanlagt fem intresserade från bouleklubben varav fyra flög en kortare tur i det fina vädret.

Den blivande flygvärdinnan Sandra som har erfarenhet från kommersiellt flyg flög en kortare tur i luften med Christer. Hon är mycket intresserad av den verksamhet som bedrivs och funderar starkt på ul-cert.
Sammanfattningsvis hade vi två trevliga kvällar som anordnades av
flygklubben.

Förhoppningsvis är det någon som kommer påbörja flygutbildning
under kommande eller nästkommande höst.
Bakom knapparna
Kjell